Zamieszczone przez Skfarek
Zgasł i nie chciał odpalić- kody błędów
Zwiń
X
-
Zgasł i nie chciał odpalić- kody błędów
Dziś niestety moja żona wracając z pracy natrafiła na mały problem - mianowicie auto zgasło jej zaraz po wyjechaniu na drogę- udalo jej się po kilku chwilach odpalić i bylo by ok gdyby nie problem który pojawił sie po przejechaniu jakichś 800m - mianowicie - zaparkowała zjechała na chwilę by zabrać znajomą i ruszyła ponownie na drogę niestety tym razem auto zgasło i przez 2 zmiany świateł nie chciało odpalić - po tym jak opaliła trzymala auto na wysokich obrotach i tak w korkach dojechała 12 km do domu...
Po tym jak przyjechała auto zgasło na podwórku kiedy obroty zaczęły spadać....
Po wejściu do domu moja ślubna wyraziła swoje niezadowolenie ze staniu mojego (!) auta - tak więc zabrałem się za diagnoze - podłączylem laptopa i vag'a i czysto brak błędów - odpalam - dalej brak błedów (sprawdzałem błedy silnika)
Auto ostygło i po 1,5h pojechałem na stację benzynową (kolejna przykrość tego dnia) - jakieś 8km w jedną stronę i zatankowałem.
Wróciłem do domu i w zaciszu garażu ponownie postanowiłem sprawdzić błędy.
Pierwsza próba skończyła się zawieszeniem programu - w drugiej udalo mi się już dostać tam gdzie chciałem i otrzymałem co następuje:
537 Regulacja Lambda
poza specyfikacją - wartość dolna
513 Czujnik prędkości obrotowej silnika-G 28
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
Skasowałem błędy - ponownie odpaliłem i czysto....
Dodam że zastanowiło mnie też spalanie gazu - 32 litry na 260km (z 25km pierwsze 6 przejeżdżam na benzynie) wcześniej standardem było 10litrów na 100km (przy tym samym cyklu...)
Do wszystkiego dochodzi jeszcze fakt iż od dłuższego czasu spalimy mają dziwny zapach - od razu dodam iż płynu nie ubywa (pod korkiem tworzy sie masło ale to jak co zimę) z istotnych faktów dodam iż jakiś czas temu pierdzielneło mi spalinami w kolektor dolotowy... - ale zmian w pracy silnika raczej nie bylo)
Proszę o diagnozy/podejrzenia/ sposoby usunięcia usterek lub też o skuteczne zaklęcia które doprowadziły by do poprawy stanu mojego szkodnika.
Dzięki i pozdrawiam
-
-
Zamieszczone przez noswer513 Czujnik prędkości obrotowej silnika-G 28
w takiej systuacji komputer silnika posiłkuje się czujnikiem prędkości wałka rozrządu
ale wadą tej redundancji jest to, że trzeba kręcić rozrusznikiem bez przerwy jakieś 10 sekund
w razie przerwania odpalania liczy się czas od nowa i krótsze kręcenie nic nie da->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolZamieszczone przez noswer513 Czujnik prędkości obrotowej silnika-G 28
w takiej systuacji komputer silnika posiłkuje się czujnikiem prędkości wałka rozrządu
ale wadą tej redundancji jest to, że trzeba kręcić rozrusznikiem bez przerwy jakieś 10 sekund
w razie przerwania odpalania liczy się czas od nowa i krótsze kręcenie nic nie da
Dziękuje za tą odpowiedź i będę wdzięczny za wyjaśnienie wątpliwości
Komentarz
-
-
Wspominasz coś o gazie choć w opisie brak info o LPG. Miałem podobny przypadek w poprzednich autach z gazem w Peugocie i Lagunie w pierwszym przypadku padła pompa paliwa a w drugim komputer od gazu. tendrugi przypadek powodował podawanie paliwa i gazu jednocześnieILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
mam LPG staga4 - pompa paliwowa OK (paliwo podaje bo wtedy nie odpalałbym na PB - poza tym przejechałem kawałek na benzynie) - postaram się to sprawdzić - wyłączając gaz w takich sytuacjach i sprawdzając co to da...
Czy były jakieś inne objawy padania komputera w LPG? i czy problem występował każdorazowo?
Komentarz
-
-
ale co ma wspólnego LPG z G28?
jak jest błąd G28 to zmieniamy G28 - a nie jest to proste :twisted:
może być też wiązka, czujnik jest na styku skrzyni i silnika, rezystancja 450-550 omów->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Może do LPG jest zamontowany wariator zapłonu i on wprowadza zakłócenia sygnału z czujnika G28.
Miałem już przypadek, że po zagrzaniu auta wariator przestawał działać i silnik stawał do wystygnięcia, podejrzany był czujnik wału, a w rzeczywistości to wariator "wariował"
Efektem tego może być duże spalanie LPG?DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
stag4 - może ma, i faktycznie - czasami błąd jest czasami nie ma?
niech myśli i działa kolega->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
A odpalenie na gazie w trybie awaryjnym, czy też tak długo odpala? Jeśli tak to wina po stronie czujników itp....MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #
Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto
# # # # # # # # # # #
Moja O2
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159
Komentarz
-
-
pojeździj na benzynie non stop jakiś czas i zobaczymy->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
postaram sie wywolac usterkę ponownie - i będę trzymał laptopa przy sobie... ewentualnie jeśli wystąpią problemy z opadpaleniem będę próbował na samej benzynie - zastanawiam się czy błąd lambdy nie jest wynikiem jakiegoś uszkodzenia kolektora dolotowego - ale chyba jest tylko jeden sposób by go sprawdzić - tzn odkręcić i dokładnie przejrzeć...
Komentarz
-
Komentarz